5 april 2009

Schoonmaken en kunst vinden

Tijdens het opruimen kwam ik nog wat vreemde kunstwerken van anderen tegen. Het moet gezegd worden, ook ik ruim wel eens op. Soms is het namelijk nodig, soms ook helemaal niet maar toch doe je het maar. Nu de lente weer in de volle wasdom begonnen is lijkt iedereen wel bezeten van schoonmaken en bruut poetsen. Ik geef ze nog helemaal gelijk ook door er net zo hard aan mee te doen. Wie ben ik ook om achter te blijven, maar blijkbaar had ik ook nog de kans om rare kunst van anderen tegen te komen in mijn opruim-verwensingen. Nu hoop ik dat anderen daar ook last van hebben, want ik kan je vertellen dat het flink afleid. Heel flink zelfs, maar dat terzijde.

Om je tegemoet te komen heb ik mijn meelbox ook wat opgeschoond en daar wat rare kunst uitgetrokken wat mij onlangs werd toegezonden. Ik moest er in ieder geval hartelijk om gniffelen. Niet zozeer in mijn vuistje, maar meer hardop alsof ik de grap wel begreep maar het niet echt durfde te laten merken. Ik weet niet of je dat gevoel kent, al zal het je duidelijker worden als je de tekst leest. Misschien moet jij er ook wel om gniffelen, misschien ook niet. Het zal je hoe dan ook even afhouden van je broodnodige schoonmaak-taken en dat is ook een goede zaak.

Derhalve rechtstreeks uit mijn meelbox op jouw beeldscherm:

Two Lions Sitting Around After Supper: One lion says to the other, "Hey Sid, remember last summer when we were all gathered around the kill and someone told a leopard joke, and you laughed so hard an antler came out of your nose?"

Two lions sitting around after supper: One lion says to the other,
"Hey Sid, remember last summer when we were all gathered around the kill and someone told a leopard joke, and you laughed so hard an antler came out of your nose?"


Richard Prince, Two Leopard Joke, 1989

Eigenlijk zou je het op een gigantisch canvas moeten zien, maar daar heb ik geen afbeelding van toegestuurd gekregen. Hoeft misschien toch niet, zo is de tekst al grappig genoeg. Vooral als je bedenkt dat het een daadwerkelijk bestaand kunstwerk is dat vele gerenommeerde musea (en ik) zouden willen hebben. Soms zou ik willen dat ik dat soort kunst vaker tegenkwam tijdens het schoonmaken. Dan zou ik namelijk nog vaker gaan schoonmaken dan ik nu al doe. Schoonmaken zou dan opeens leuk gaan worden en zelfs een doel kunnen krijgen. Een ander doel dan zorgen dat de boel weer lekker schoon en fris is. Een interessant idee...

Oke, om het af te leren nog eentje dan.

“Two cannibals were eating a clown when one turned to the other and said, “Does he taste funny to you?”

Richard Prince, n.d.

Al is die laatste op canvas wel leuker, dan krijg je er gratis en voor niets nog eentje erbij. Maar ik moet gaan afwassen. Mijn muziek is bijna afgelopen en dan moet ik weer nieuwe in mijn speler gaan stoppen. Ik doe dat liever niet met natte handen, al wil ik nog wel even liegen dat ik tegenwoordig ook een Twitter heb. Toevallig wil ik deze ook af en toe gebruiken, maar dan nog onregelmatiger dan ik al deed. Je kan mij volgen of juist helemaal niet. Mij maakt het in ieder geval niet zoveel uit, maar misschien lieg ik dat ook wel..

Geen opmerkingen: