21 november 2008

Nieuwe dingen met veel wind

Met teveel wind is normaal de dag doorkomen bijna geen doen. Al mijn gedachten waaien weg en als ik al iets kan vasthouden dan drijft het wel weg in de derrie welke ontstaan is door het slechte slapen. Gedurende de nacht spookte de wind zo hard over mijn slaapkamerraam dat ik er met heel veel moeite geslapen heb. Elke harde wind drukte weer op het raam, wat weer herrie veroorzaakte, wat mij op de beurt weer deed wakker liggen. Het was een bewogen nacht, letterlijk als ik naar buiten was gegaan.

Toch is het allemaal niet zo erg. Sinds vandaag heb ik een nieuwe telefoon, de Sony Ericsson C902 om precies te zijn en uiteraard ook een bijbehorend nieuw abonnement, maar dat is niet zo interessant. Nu zou ik eigenlijk de SE C905 krijgen. Tenminste dat dacht ik, maar toen ik het net probeerde te verifiëren bleek het toch het toestel te zijn wat ik gekregen heb. Maar ze doen geheel niet moeilijk, als ik wil kan ik gewoon die andere krijgen. Alleen moet ik dan alles wat ik nu ontvangen heb weer terugsturen en dan sturen ze mij het andere toestel zonder problemen (of extra kosten) op. Nu weet ik alleen niet of ik dat andere toestel wel wil. Op zich heb ik het wel aangegeven en sturen ze mij alle informatie toe die ik nodig heb om het toestel te ruilen, maar wil ik dat andere toestel wel.... Ik zag namelijk net dat het zo'n raar uitschuifbaar ding is en er overal klepjes en uitschuivingen opzitten. In mijn handen is dat niet zo handig, dat zijn allemaal dingen die kapot kunnen en volgens mij snel ook. Ik ben nooit zo netjes met mijn telefoons aangezien het niet meer dan gebruiksvoorwerpen zijn. Dan is allerlei uitschuifbare zooi niet handig in mijn handen. Tenminste dat is mijn idee, maar misschien dat iemand mij kan overtuigen van het een of ander.

Naast een nieuwe telefoon is er nog veel meer nieuw. Nog veel beter nieuws is dit. Ik heb eindelijk na jaren en jaren steggelen eindelijk een nieuwe baan. Eentje waarbij ik nooit meer onregelmatige diensten hoef te werken en gewoon elke avond vrij kan zijn op schappelijke tijden. Op één januari van het komende jaar gaat mijn nieuwe baan in en ga ik mij verdiepen in de wondere wereld van de pensioenen. Een nieuw jaar, een nieuwe baan en een nieuwe telefoon. Betere vooruitzichten kan je bijna niet hebben. Alleen een pak geld in het vooruitzicht zou het feest nog completer maken, maar aangezien ik een dertiende maand heb klopt dit ook best aardig. Vandaag heb ik dan ook geen reden tot klagen, behalve dat het weer werkelijk abominabel slecht is. Alleen kan niemand daar iets aan doen, dus is het zinloos om over te klagen en dat doen we dan ook niet. We houden het leuk, gezellig en als laatste interessant.

Ongeveer net zo interessant als de volledig obscure drie elpeebox van Boots/C.C./Snakes & Remus, vermits je natuurlijk van bizarre folk houdt natuurlijk. Anders is dit juweeltje net zo boeiend als het nog onuitgebrachte nummer van The Beatles. Maar Boots, noch C.C. of zelfs Snakes & Remus lijken in de verste verte op The Beatles, wat ze gelijk al honderden lichtjaren interessanter maken dan elke toon die uit laatstgenoemde gekomen zijn. Maar een voorliefde voor folk, licht bevreemdende folk, is wel handig om deze elpees te beluisteren. Alleen zijn ze nergens te verkrijgen. Ik kan ze nergens vinden, ondanks dat er verschillende kanalen zijn die spreken van een heruitgave van de drie elpees. Toch blijven ze mij ontglippen als water uit mijn handen, maar genieten mogen we toch van de klanken die op de elpees staan door ze via deze link neer te laden. Vandaag heb ik dat ook gedaan en ga ik uit van het feit dat ik ooit wel eens mijn origineel exemplaar in verzameling zal mogen zetten. Voor nu neem ik zonder problemen met deze kwalitatief zeer goede vinyl-rip en voeg ik dit ook toe aan de verzameling "nieuwe dingen om blij mee te zijn."

Geen opmerkingen: