17 september 2008

Het creëren van mogelijkheden

Een paar dagen geleden werd ik een Sociaal Darwinist genoemd omdat ik wel eens van die gezellige uitspraken maak. Op dat moment deed ik net alsof ik het er mee eens was, maar eigenlijk is dat natuurlijk niet waar. Ik geloof niet in de ongelijkheid van mensen noch heb ik enige behoefte om deze ideeën uit te dragen. Zelfs niet om de mensen in mijn omgeving een beetje de kast op te jagen. Er zijn gewoon grenzen, maar dat neemt niet weg dat ik best van een stevige discussie hou en graag afwijkende standpunten inneem.

Maar ook enkele dagen geleden was ik bezig met een discussie op een of ander forum waar de ondergang van de muziekwereld besproken werd. Het werd een discussie waar het hard tegen hard ging en opeens begon er bij mij een licht te dagen. Toevallig was het een discussie waarbij mijn broer in het ene kamp stond en ik in het andere kamp plaats nam. Niet om weer eens een afwijkende mening erop na te houden, maar omdat ik het echt niet met zijn standpunten eens ben. Nog steeds ben ik het er niet mee eens, maar dat heeft verder niets te maken met het licht dat bij mij ging branden. Ergens in de discussie gooide ik de vraag "Waarom iemand muziek zou maken" erin en het antwoord wat ik terugkreeg, toevallig van mijn broer, was dat je een talent heb en dat toch wil uitbuiten. Dat was voor mij een eye-opener. Niet het feit dat muzikanten gezegend zijn met een talent, maar het feit dat ik constant bezig ben om weg te lopen voor mijn eigen talenten. De reden hiervoor is op dit moment niet belangrijk meer, het feit is dat ik bezig ben met ontwijkend gedrag als het om mijn eigen mogelijkheden zijn.

Het gediscusseer op internet is hier een teken aan de wand van en bij deze ga ik daar ook mee ophouden. Ik heb alle fora uit mijn favorieten verwijderd. Niet omdat ik vind dat er alleen maar onzin gepost werd, maar omdat ik veel te veel bezig ben met de weinige interessante discussies die er wel gebezigd worden en ik altijd maar zit te hopen op weer een interessante discussie waar ik mijn mening mag ventileren. Allemaal om maar niet bezig te zijn met de dingen die ik eigenlijk zou willen doen. Om maar een excuus te hebben om het niet te doen en daar ga ik bij deze mee ophouden. Ik heb al veel te lang niets meer geschreven hier en dat is ook iets waar ik mee ga ophouden. Het niet-schrijven bedoel ik. Ik ga juist meer schrijven omdat ik elke dag wel met een verhaal, anekdote of bizar feit kan oplepelen. Alleen deed ik dat niet omdat ik mijzelf weer moest bezig houden met een of andere loze discussie op een forum. Dat is bij deze ook over. Ik ga mijzelf voorlopig alleen bezighouden met de dingen die ik belangrijk vind in de zin dat ik mijn talent flink ga misbruiken en uitknijpen.

Om het mijzelf even makkelijker te maken heb ik een lijstje gemaakt. Om te beginnen ga ik eerst sollicteren aangezien ik hard toe ben aan een andere uitdaging op werkgebied. Verder moet ik Schaapswrak een complete make-over gaan geven aangezien ik op de een of andere manier de content verklooit heb bij een updatering. Mijn eigenste kunst ga ik ook weer oppakken. Pasgeleden was ik hier weer heel voortvarend aan begonnen met nieuwe tekeningen te maken, maar die liggen nu ook al weer enkele weken onafgemaakt in de kast en dat kan gewoon niet meer. Daarom heb ik ook een kunstenaarsite voor mijzelf aangemaakt en aangemeld bij hun infodesk. Op die manier kunnen andere mensen (lees: galeriehouders) mijn werken bekijken en krijg ik eindelijk eens wat exposure. Maar dan moet ik natuurlijk wel een regelmatige toestroom van nieuw werk hebben en dit is een mooie stok achter de deur. Nu alleen nog op goedkeuring van de Exto-infodesk wachten, want anders moet ik iets anders gaan verzinnen. Last but zeer zeker niet least ga ik binnenkort beginnen met het schrijven van de grondbeginselen van het Pipoïsme en daar ook een website voor creëeren. Het spookt nu al jaren door mijn hoofd en ik zou het zonde vinden als ik morgen onder een auto zou lopen waardoor het hele concept verloren zou gaan. De wereld weet het namelijk nog niet, maar het Pipoïsme zit het al jaren op te wachten.

Genoeg te doen dus en daar ga ik nu mee beginnen. Dit is slechts nog maar het begin en om het met een engelse uitdrukking te zeggen: Markeer mijn woorden!

Geen opmerkingen: