25 juni 2008

Chuck Norris facts

Soms hoef je helemaal niet te weten waar iets vandaan komt. Het volgende is zo'n geval waarbij de wetenschap dat het bestaat belangrijker is dan te weten waar het allemaal vandaan gekomen is. Ik heb het hier natuurlijk over de Chuck Norris Facts oftewel de belangrijke wetenswaardigheden die over Chuck Norris welke iedereen eigenlijk had willen weten.

Nu is het natuurlijk de grootste onzin en is de amusementswaarde van deze site zo hoog dat ik al twee dagen om de feiten aan het lachen ben. Elke keer ontdek ik weer een nieuw feit dat nog belachelijker is dan de vorige waardoor ik nog harder moet lachen. Het mooiste is dat je ze ook kan gebruiken om mensen helemaal murw mee te slaan, verbaal gezien dan. Iets wat ik uiteraard al sinds gisteren aan het doen ben.

Het mooie is nog wel dat alles wat er staat ook werkt met Chuck Norris. Op zich zou je elke willekeurige naam kunnen invullen, maar toch is het dan niet helemaal hetzelfde. Op de een of andere manier heeft Chuck Norris zo'n onbedoelde anti-helden status dat je de meest belachelijk dingen over hem kan beweren die geen enkele normaal mens kan waarmaken, maar bij hem blijft het steken. Bij hem krijgt het een bepaalde mate van waarschijnlijkheid en zie je de hele gebeurtenis aan je geestesoog voorbij trekken. Hierdoor krijgt Chuck Norris een bepaalde cultstatus die hem eerder nooit toeberekend zou zijn, maar wel geheel bij hem past. Ik blijf erbij dat het bij elk ander willekeurig persoon, bekend of onbekend totaal niet zal werken. Alleen Chuck Norris kan je deze feiten toebedelen. Waarom weet ik ook niet, maar is dat belangrijk...?

Geen opmerkingen: