16 juni 2008

Gesprek over engelen en een veiling

Laatst vroeg iemand mij of ik ooit wel eens met engelen gesproken had. Ik moest dit ontkennend beantwoorden. Nog nooit heb ik met engelen gesproken, sterker nog ik kan de geloof in engelen niet eens opbrengen. Laat staan dat ik een geloof in God wil veinzen. Ik geloof gewoon niet en waar ik niet in wil geloven hoef ik ook geen gesprekken mee te voeren. Wel heb ik ooit eens een gesprek gehad met een geest. Een spookachtige verschijning die weinig tot geen mensen konden zien, maar voor mij zo helder als de nacht was. Daar heb ik wel eens een gesprek mee gehad, alleen vroegen ze daar niet naar. Engelen wilden ze alles van weten en daar weiger ik dan over te praten.

Liever had ik het over de spullen die ik op Ebay gezet heb. Over mijn leuke Online Veiling die na één dag al meer opbrengt dan ik voor mogelijk had gehouden. Opeens krijg ik de neiging om wat meer spullen in de aanbieding te doen. Er staat nog wel wat spul in de kast te verstoffen waar andere mensen waarschijnlijk heel blij van gaan worden. Ik aan de andere kant ook omdat ik weer liquide middelen mag ontvangen om toch weer uit te geven aan nog meer rommel. Op deze manier blijven we heerlijk bezig en het houdt de mens een beetje van de straat. Daarbij mag er best meer geboden worden op mijn leuke spulletjes. Ik zal dat geheel niet erg vinden en om er een beetje verkooppraat in te gooien: Zo vaak zal je deze items niet tegenkomen op het grote wereldwijde internet en zeker niet in de verkoop.

Maar er was vandaag niemand die hier naar wilde luisteren. Ze wilde alleen maar weten of ik ooit wel eens met engelen gesproken had en verder kon het ze allemaal roesten. Roesten aan uiteinden van de mens en waarschijnlijk ook dier. Het gesprek werd daardoor minder leuk en heb ik het beeindigd. Wie wil er nu over engelen praten? Ik kan net zo goed over eenhoorns gaan praten, daar weet ik net zo min iets van en hoef ik ook niet in te geloven.

Geen opmerkingen: