16 maart 2008

Slapen doet leven

Ongeveer twee nachten achter elkaar had ik om geheel onverklaarbare reden nogal slecht geslapen. Iets wat in mijn geval wel vaker voorkomt en waar ik me inmiddels totaal geen zorgen meer over maak omdat ik meestal een van de daarop volgende dagen uitstekend slaap. Ik kan wel zeggen dat ik dan werkelijk als een baksteen slaap, zinkend of niet. Daardoor ben ik dan weer helemaal fris, fruitig en in staat om de wereld in zijn volle lelijkheid tegemoet te treden.

Daarom ging ik gisterenavond ook weer met frisse moed en nogal moe naar bed. In de wetenschap dat ik heerlijk later in de ochtend mocht opstaat zag ik mezelf wel verzekerd van een lange nachtrust. Wat kwam ik vanochtend bedrogen uit... Niet omdat ik slecht sliep of zo iets dergelijks, in tegendeel juist. Ik sliep weer zoals ik hierboven al beschreef: als een zinkende baksteen. Heerlijk was het en de ochtend begon ook precies zoals beoogd met mijn ogen dicht en doorsluimerend terwijl mijn lieve schat haarzelf opmaakte om naar haar arbeid te gaan.

Alleen ging het niet lang daarna mis. Opeens ging geheel uit het niets mijn telefoon af. Iemand waagde het om mij te bellen in de veel te vroege ochtend op een moment dat ik mezelf nog drie, misschien wel vier keer zou gaan omdraaien. Een onbekend nummer gaf mijn telefoon aan, iemand die via een afgeschermde lijn belde. Dat kunnen maar twee dingen betekenen, mijn werk belt naar mij om iets te vragen of door te geven of ik word lastig gevallen door een of andere reclamecampagne. Nu komt dat laatste nooit voor dus hield ik het maar op het eerste, namelijk dat mijn werk belde om iets door te geven. Waarschijnlijk zouden ze willen dat ik eerder ging beginnen, maar daar had ik geen zin in dus drukte ik de lijn naar de voicemeel. Tenslotte mag iedereen die afgeschermd belt daar fijn naar gaan luisteren omdat het irritant is als je niet weet wie er belt. Babbel dan mijn voicemeel maar vol en gelukkig doen zij van mijn werk dat ook altijd.

Ik kreeg ook niet veel later de melding dat ik een voicemeelbericht had en nieuwsgierig als ik was beluisterde ik deze gelijk maar. Wakker was ik toch al en slapen zag ik mezelf niet meer doen omdat ik al wakker was. Tot mijn grote verbazing hoorde ik alleen niet iemand van mijn werk mijn voicemeel inspreken, maar iemand die even meldde dat zij verkeerd verbonden was. Iemand die verkeerd verbonden was! Iemand belt mij uit mijn welverdiende sluimering en slaap om te melden dat ze verkeerd verbonden is. Alsof ik daar op zat te wachten. Het was wel een reden om helemaal en geheel klaarwakker te zijn. Het geeft ook te denken, op zich is het wel een interessant plan om willekeurige mensen te gaan bellen op tijdstippen dat ze het absoluut niet willen en dan melden dat je verkeerd verbonden bent. Waar je des ochtends allemaal niet aan gaat denken als je telefoon volslagen doelloos afgegaan is.

Geen opmerkingen: